REKLAMA

Uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Stracił oszczędności 

POWIAT BRZOZOWSKI / PODKARPACIE. Policjanci z Wydziału Kryminalnego brzozowskiej komendy Policji prowadzą postępowanie w sprawie wyłudzenia blisko 18 tysięcy złotych od mieszkańca powiatu brzozowskiego. 49-latek uwierzył, że przez telefon rozmawia z pracownikiem banku i podając mu kody BLIK – został oszukany.

Wczoraj, brzozowscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą „na BLIK-a”. Mieszkaniec powiatu brzozowskiego zgłosił, że zadzwonił do niego mężczyzna podszywający sie za pracownika banku informując go, że na jego koncie bankowym zaistniała podejrzana operacja. Oszust kazał zalogować się na aplikację bankową w telefonie i sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. Następne kroki 49-latek wykonywał na aplikacji banku. W końcowym etapie 49-latek użył kodów BLIK. W ten sposób oszust doprowadził zgłaszającego do utraty pieniędzy w kwocie blisko 18 tysięcy złotych.

W tym przypadku oszust wykorzystał metodę tzw. spoofingu. Spoofing telefoniczny to nic innego jak oszustwo polegające na podszywaniu się sprawcy pod inne numery, by móc udawać inną osobę lub instytucję.

Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu. Nie należy również podawać żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych, w przypadku kiedy to ktoś dzwoni i to niezależnie z jakiego numeru, ani niezależnie za kogo się podaje.

źródło: KPP Brzozów

 

19-04-2023

Udostępnij ten artykuł znajomym:





Zaloguj się aby dodać komentarz


| Logowanie

Pokaż więcej komentarzy (0)

Komentarze niezarejestrowanych czytelników: