PODKARPACIE. Kilkaset złotych straciła mieszkanka powiatu łańcuckiego, która chciała uregulować rachunek za energię elektryczną. Kobieta padła ofiarą oszustów podszywających się pod Polską Grupę Energetyczną (PGE).
Wczoraj do łańcuckiej komendy zgłosiła się mieszkanka powiatu łańcuckiego, która padła ofiarą oszustwa. Kobieta otrzymała SMS-a od „PGE” o planowanym następnego dnia odłączeniu energii elektrycznej. Aby temu zapobiec pokrzywdzona miała uregulować należności poprzez link, który znajdował się w przesłanej wiadomości.
Mieszkanka powiatu łańcuckiego, chcąc szybko uregulować niewielką zaległość, kliknęła w link. Kobieta została przekierowana do fałszywego panelu płatności, gdzie miała możliwość zalogować się do konta swojego Banku. To wystarczyło, aby przestępcy zdobyli dane logowania i z konta pokrzywdzonej ukradli kilkaset złotych.
Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości o rzekomych zaległościach w płatnościach. W razie wątpliwości sprawdźmy informację o zaległości poprzez np. telefoniczny kontakt z biurem obsługi klienta. Pamiętajmy również, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne.
Zaloguj się aby dodać komentarz
| Logowanie
Komentarze niezarejestrowanych czytelników: