PODKARPACIE. Ponad 27 mln zł otrzymają podkarpackie samorządy na realizacje zadań z zakresu poprawy bezpieczeństwa pieszych. Dzięki środkom z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, w naszym województwie powstanie 248 nowych i przebudowanych przejść. Inwestycje zostaną podzielone na 21 podkarpackich powiatów.
– Obserwujemy dużą determinację polskiego rządu w zakresie poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Zarówna w aspekcie walki z piratami i pijanymi kierowcami, ale także poprzez rozwój i poprawę infrastruktury drogowej – przekonuje wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.
Nabór został ogłoszony w marcu. Samorządy powiatowe złożyły wnioski na realizację nowych i przebudowę 147 przejść, natomiast samorządy gminne zrealizują zadania zakładające powstanie i przebudowę 101 przejść.
– Wszystkie wnioski złożone w terminie zostały zakwalifikowane do dofinansowania, które w ramach tego naboru wynosi 80% wartości zadania – dodaje Ewa Leniart.
Najwyższe dofinansowanie na realizację pojedynczego zadania otrzymały powiaty: leżajski oraz kolbuszowski. Powiat leżajski na utworzenie 5 przejść otrzyma wsparcie w wysokości 1 mln zł. Natomiast powiat kolbuszowski w ramach funduszu realizuje dwa zadania, zakładające powstanie łącznie 10 przejść, na co otrzyma 2 mln zł dofinansowania. Wśród gmin najwyższe wsparcie trafi do Ustrzyk Dolnych. Dzięki 800 tys. zł z Funduszu w mieście powstaną 4 przejścia w ciągu ulic: Bełskiej oraz Jana Pawła II.
Lista zatwierdzonych wniosków: https://rzeszow.uw.gov.pl/nppdl/rzadowy-fundusz-rozwoju-drog/nabor-wnioskow-marzec-2021-przejscia-dla-pieszych/
Wnioski o dofinansowanie można było składać na zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności ruchu pieszych, w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych. Zadania dotyczyły zarówno przejść dla pieszych na skrzyżowaniach na drogach publicznych, jak i na odcinkach dróg publicznych pomiędzy skrzyżowaniami, oraz przejazdów dla rowerzystów połączonych z lub zlokalizowanych bezpośrednio przy ww. przejściach dla pieszych.
Przez obszar oddziaływania przejścia dla pieszych rozumie się sumę obszarów przejścia dla pieszych i stref oczekiwania dla pieszych (w tym azyli), a także obszarów dojść do przejścia dla pieszych i odcinków drogi po obu stronach tego przejścia – o długościach nie większych niż 100 m.
Zaloguj się aby dodać komentarz
| Logowanie
Komentarze niezarejestrowanych czytelników: