BRZOZÓW / PODKARPACIE. Gospodarka odpadami komunalnymi była tematem czterech uchwał analizowanych podczas nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Brzozowie. Radni pochylili się między innymi nad ustaleniem nowej stawki za odbiór śmieci od mieszkańców gminy oraz ich zagospodarowanie.
Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad oraz przedstawienie porządku obrad przez Dorotę Kamińską – Przewodniczącą Rady Miejskiej w Brzozowie zapoczątkowało obrady nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w dniu 20 sierpnia br., w której uczestniczyli Przemysław Leń – Zastępca Burmistrza Brzozowa, Katarzyna Majdosz– Skarbnik Gminy, Maria Leń – Sekretarz Gminy, radca prawny Krzysztof Nieckarz oraz Anna Czech przedstawiciel Wydziału Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa.
Podczas sesji radni podjęli cztery przyjęte zwykłą większością głosów projekty uchwał przedstawione przez Annę Czech inspektora w Wydziale Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa.
Pierwsza z nich dotyczyła przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów uchylającego akt prawny przyjęty dnia 30 czerwca 2016 r., z późniejszymi zmianami. Uchwała zmienia zapisy w zakresie odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, które będą odbierane od mieszkańców gminy Brzozów raz w roku przed sezonem letnim. Wprowadza ponadto ograniczenia ilościowe na odbiór odpadów zielonych, popiołu i opon przez PSZOK w ramach ponoszonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, po przekroczeniu których odpady będą odbierane za odpłatnością.
Kolejną uchwałą ujętą w pkt. 3 b porządku obrad była uchwała podjęta przy dziewiętnastu głosach za, jednym wstrzymującym oraz jednym przeciw w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Niniejsza uchwała w szczególności zmienia zapisy dotychczas obowiązującej uchwały Rady Miejskiej w Brzozowie Nr XXIII/235/2016 z dnia 30 czerwca 2016 r., w zakresie korygowanym w/w Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Brzozów.
Radni podjęli następnie, przy osiemnastu głosach za, dwóch przeciw oraz jednym wstrzymującym, uchwałę w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi wykraczające poza zakres usług w ramach ponoszonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, co pozwoli zoptymalizować pod względem ekonomicznym funkcjonowanie systemu gospodarki odpadami na terenie gminy Brzozów.
W ramach dodatkowych usług świadczonych przez Gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych uwzględniono usługi odbioru w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: mebli i innych odpadów wielkogabarytowych – 100 zł (brutto)/m3, odpadów budowlanych i rozbiórkowych – 100 zł (brutto)/m3, zużytych opon z samochodów osobowych – 8 zł (brutto)/szt., popiołu – 0,70 zł (brutto)/kg oraz odpadów zielonych – 0,50 zł (brutto)/kg.
Najwięcej czasu i uwagi oraz wnikliwej analizy radni poświęcili jednak podjętej przy czternastu głosach za, pięciu przeciw oraz dwóch wstrzymujących uchwale w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty, która z dniem 1 października br., wynosić będzie 16,00 zł miesięcznie od mieszkańca w przypadku selektywnej oraz 32,00 zł od mieszkańca w przypadku nieselektywnej zbiórki odpadów.
Potrzeba uchwalenia w/w uchwały w celu zapewnienia mieszkańcom gminy Brzozów odbioru, transportu oraz zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami wynika z przeprowadzonej analizy finansowej systemu gospodarki odpadami w gminie.
Zaloguj się aby dodać komentarz
| Logowanie
Komentarze niezarejestrowanych czytelników: