BRZOZÓW / PODKARPACIE. Zakupy przez internet nie zawsze kończą się otrzymaniem zamówionego towaru. Niestety przekonała się o tym kolejna z mieszkanek naszego powiatu. Policja przypomina o tego rodzaju zagrożeniach i apeluje o ostrożność.
Niestety pomimo wielu apeli i ostrzeżeń nadal zdarzają się przypadki oszustw podczas robienia zakupów internetowych. W poniedziałek do brzozowskiej komendy zgłosiła się kolejna oszukana osoba. Kobieta zainteresowała się ofertą sprzedaży butów na jednym z portali społecznościach. Poprzez komunikator nawiązała kontakt ze sprzedającą i ustaliła dane do przelewu i kwotę. Niestety po dokonaniu płatności kontakt ze sprzedającym ucichł, a telefon jest nieosiągalny. Po fakcie na portalu społecznościowym pokrzywdzona znalazła informacje o tym, że osoba, która „sprzedała” jej towar – oszukuje ludzi, nie wywiązując się z umowy.
Nieuczciwi sprzedawcy najczęściej działają w ten sam sposób. Najpierw kuszą potencjalnych kupujących atrakcyjną ceną sprzedawanego towaru i żądają zapłaty, by móc wysłać towar. Po otrzymaniu pieniędzy, kontakt z nimi się urywa, a zamówiony towar nie dociera do kupującego.
Pamiętajmy o tym, że przestępcy wykorzystują anonimowość internetu i coraz częściej żerują na braku ostrożności ze strony kupujących. Handel w sieci internetowej rozwija się bardzo szybko. Najczęściej to z niego korzystamy z uwagi na dobre oferty i atrakcyjne ceny. Jednak w tej całej euforii nie zapomnijmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Zawsze sprawdzajmy sprzedawcę i opinie wystawione o nim. Uczciwy handlarz nie będzie miał nic przeciwko płatności pobraniowej. Dlatego nawet, gdybyśmy mieli trochę więcej za towar zapłacić, to przynajmniej mamy gwarancję, że on do nas dotrze.
Zaloguj się aby dodać komentarz
| Logowanie
Komentarze niezarejestrowanych czytelników: