REKLAMA

Z „Feniksem” przez zawiłości fizyki

JASIENICA ROSIELNA. Kilkunastoosobowa grupa uczniów miejscowego Gimnazjum zakwalifikowała się do udziału w projekcie edukacyjnym „Feniks”. Program ma na celu rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami ścisłymi.

Uczniowie z klasy 1a i1b biorący udział w programie „Feniks” wraz ze swym opiekunem Jurkiem Kielarem

Uczniowie z klasy 1a i1b biorący udział w programie „Feniks” wraz ze swym opiekunem Jurkiem Kielarem

– Bardzo nam zależało na zakwalifikowaniu się do „Feniksa” – mówiła Alicja Piegdoń, dyrektor Gimnazjum w Jasienicy Rosielnej.
– Wyniki naszych gimnazjalistów, z części matematyczno – przyrodniczej na egzaminie końcowym, były dość słabe w stosunku do włożonej w to pracy.
Prawdopodobnie związane to jest z szerokim blokiem przedmiotów w tej części: matematyką, fizyką, chemią, biologią i geografią.  Stąd też szukaliśmy sposobów, by pomóc naszej młodzieży jak najlepiej zdać ten egzamin. Program ten, ma nie tylko uzupełnić i ugruntować wiedzę z fizyki, ale również zachęcić do rozwinięcia zainteresowań poznawczo-naukowych.

„Feniks” jest realizowany przez konsorcjum Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach i Uniwersytetu Rzeszowskiego.
– W projekcie biorą udział szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne z trzech województw: podkarpackiego, małopolskiego i świętokrzyskiego – opowiadała dyrektor Piegdoń.
– Uczniowie ci, wraz z opiekunami spotykają się na seminariach i sobotnich zajęciach pozalekcyjnych. To jest właśnie kolejny plus tego projektu. Nasza młodzież wychodzi poza bramy wiejskiego gimnazjum. Ma styczność z innymi rówieśnikami i szerokim światem nauki. Te nowe doświadczenia na pewno przydadzą im się w przyszłości i dodadzą pewności siebie. Przecież już za dwa lata rozpoczną naukę w wybranych przez siebie szkołach ponadgimnazjalnych.
Na razie dla jego uczestników, program to przygoda.

Gimnazjum w Jasienicy Rosielnej

Gimnazjum w Jasienicy Rosielnej

– Te zajęcia są bardzo ciekawe. Najpierw jest seminarium, a potem w dwuosobowych grupach robimy różne doświadczenia np.: wytwarzamy prąd, robimy doświadczenia z prądem przemiennym, badamy siłę wiatru, czy też dokonujemy różnych innych pomiarów – opowiadały Dominika Kielar, Gabriela Długosz i Wioletta Boczar.

– Najlepsze jest to, że wykłady te, są przystosowane do nas. Przekazane są w sposób prostu i zrozumiały. Jasne, że nieraz są trudniejsze zagadnienia, wtedy musimy się po prostu bardziej skupić i pomyśleć – dodały Magdalena Lisowska i Beata Szewczyk.

Program potrwa jeszcze dwa lata.

Autor: brzozow24.pl


14-05-2009

Udostępnij ten artykuł znajomym:


Następny artykuł:
»




Zaloguj się aby dodać komentarz


| Logowanie

Pokaż więcej komentarzy (0)

Komentarze niezarejestrowanych czytelników: