Tomasz Poręba: Modernizacja linii kolejowej Dębica-Mielec-Ocice wśród głównych priorytetów inwestycyjnych PKP PLK


Europoseł Tomasz Poręba spotkał się z prezesem Polskich Kolei Państwowych Mirosławem Pawłowskim i dyrektorem ds. inwestycji Polskich Linii Kolejowych Włodzimierzem Żmudą. – Spotkanie potwierdziło, że są środki i wola PKP do realizacji jednej ze strategicznych inwestycji kolejowych PLK, jaką jest linia L-25 Dębica-Mielec-Ocice – mówi europoseł PiS.

Tomasz Poręba przypomina, że kilka lat temu wspólnie z marszałkiem Władysławem Ortylem, zorganizowali dużą konferencję poświęconą przyszłości linii kolejowej L-25, w wyniku której udało się przygotować studium wykonalności, które „było fundamentem wszystkich planów mających na celu modernizację tego połączenia kolejowego”. Przygotowano również montaż finansowy tej inwestycji, która finansowana będzie z dwóch źródeł: z Programu Polska Wschodnia i Regionalnego Programu Operacyjnego. Obecnie trwają prace nad dwoma dodatkowymi studiami wykonalności, których finalizacja jest planowana na koniec tego roku. Rzeczą najistotniejszą jest, że modernizacja linii L-25 znajduje się na liście głównych inwestycji priorytetowych PKP PLK. Ta inwestycja jest traktowana priorytetowo przez władze województwa podkarpackiego, które w osobie marszałka Ortyla wielokrotnie potwierdzały gotowość do jak najszybszego uruchomienia prac modernizacyjnych na tej linii.

W przyszłym roku rozpocznie się procedura przetargowa a realne rozpoczęcie modernizacji linii Dębica-Mielec-Ocice przewidziane jest na rok 2018.

– Zaproponowany przeze mnie i marszałka Ortyla montaż finansowy dla rewitalizacji linii L-25, w ramach którego projekt będzie finansowany z Programu Polska Wschodnia i Regionalnego Programu Operacyjnego, spotkał się z bardzo dużą przychylnością władz PLK. Inwestycja znajduje się na liście głównej PLK do realizacji w najbliższych latach. Jestem przekonany, że kolej wróci do Mielca, co na pewno przyczyni się do rozwoju miasta i północnej części województwa. Bardzo istotne jest również, że w ramach inwestycji znajdą się także pieniądze na bocznicę w Mielcu i terminal LHS (tzw. szeroki tor) w Woli Baranowskiej, co umożliwi rozwój wymiany handlowej ze wschodem – mówi Tomasz Poręba.

Jutro w Rzeszowie z inicjatywy marszałka Ortyla odbędzie się w Rzeszowie duża konferencja na temat przyszłości kolei na Podkarpaciu z udziałem wiceministra transportu Piotra Stommy i wysokich przedstawicieli PKP PLK, podczas której modernizacja linii Dębica-Mielec-Ocice będzie jednym z wiodących tematów.

Tomasz Poreba i Mirosław Pawlowski
Na zdjęciu: Europoseł Tomasz Poręba i Prezes PKP Mirosław Pawłowski

materiały nadesłane


Napisz komentarz:

Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.