REKLAMA
ZS2 CEE Zamek Lesko
REKLAMA

„Jestem przedszkolakiem, małym Polakiem” (ZDJĘCIA)

BRZOZÓW / PODKARPACIE. Wychowanie dzieci na małych patriotów jest procesem długotrwałym, który powinien rozpoczynać się już od najmłodszych lat. Poza gronem rodzinnym, to właśnie w przedszkolu i szkole młodzi Polacy kształtują swój obraz ojczyzny, budują świadomość narodową i przywiązanie do kraju.

Maj to miesiąc szczególnie ważny dla narodu polskiego – Dzień Flagi oraz rocznica uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja to dni, do których szczególnie przygotowywaliśmy się w Przedszkolu Samorządowym w Starej Wsi. Już od 24 kwietnia 2019 r. rozpoczęliśmy działania przybliżające nas do majowych świąt.

Dzieci ze wszystkich grup wraz ze swoimi wychowawcami utrwalały wiedzę na temat symboli narodowych oraz poszerzały swoją znajomość polskich legend. Nie zabrakło również zajęć z patriotyzmu lokalnego. Przedszkolaki poznawały najważniejsze zabytki Brzozowa i Starej Wsi, w czym pomagały im spacery po okolicy. Zdobyte informacje każda z grup umieszczała w pamiątkowych folderach – lapbookach.

Kolejne dni w przedszkolu owocowały w nowe inicjatywy. Dzieci z najstarszych grup wiekowych odwiedziły 29 kwietnia 2019 r. Muzeum Regionalne im. Adama Fastnachta w Brzozowie. Obejrzały wystawę stałą „Z dziejów i kultury regionu brzozowskiego”. Podczas prelekcji przedszkolaki dowiedziały się o sztuce ludowej naszego regionu, obejrzały rzeźbę i malarstwo ludowe, a także dowiedziały się o zabawkach, fajkach i grzebieniach, które były wytwarzane na terenie miasta. Nie zabrakło legend i podań dotyczących regionu brzozowskiego, a także informacji o obrzędach, które praktykowano na naszym terenie podczas obchodzenia różnorodnych świąt.

Podsumowanie zdobywanej wiedzy przez przedszkolaków odbyło się 30 kwietnia 2019 r. podczas „Międzygrupowego Quizu o Polsce i Regionie”. Podczas różnorodnych zabaw i konkurencji była sprawdzana wiedza i umiejętności dzieci, które musiały zmierzyć się  m.in. z układaniem puzzli przedstawiającymi symbole narodowe, zagadkami słownymi i obrazkowymi, pytaniami, czy też odszyfrowywanie ukrytych haseł patriotycznych. W ten sposób wspólnie spędzony czas nie tylko utrwalił wiedzę zdobytą przez przedszkolaków na temat Polski i naszego regionu, ale także przyniósł wiele radości, zadowolenia i dumy z tego, że jesteśmy Polakami. Dzieci na zakończenie quizu obejrzały film edukacyjny zatytułowany „Polak mały”, który prezentował symbole narodowe. Następnie wspólnie odśpiewaliśmy „Mazurek Dąbrowskiego”, podczas którego przedszkolaki pięknie prezentowały postawę jaką należy zachować podczas śpiewania  hymnu narodowego.

Swoją pracę dzieci podsumowały również prezentując wykonane przez grupy lapbooki. Każdy przedstawiciel zespołu omawiał w kilku zdaniach co udało się zawrzeć w folderze. Następnie lapbooki zostały umieszczone na wystawie zorganizowanej na przedszkolnym korytarzu, gdzie można oglądać prace grupowe dzieci.

2 maja świętowaliśmy Dzień Flagi. Dzieci wraz z wychowawcami wybrały się na przemarsz po okolicy swojego przedszkola z flagami naszego kraju. Przedszkolaki dumnie unosiły dłonie z powiewającymi flagami w barwach biało-czerwonych, dając tym samym dowód swojego patriotyzmu.

Już od najmłodszych lat można budzić u dzieci przywiązanie do ojczyzny, do swojej miejscowości, uczyć dostrzegania ich piękna, kształtować uczucia. Takie działania na przestrzeni lat budują u dzieci prawdziwy patriotyzm. Sposobów, aby to czynić jest wiele, jednak najważniejszy w tych działaniach jest cel – wzbudzanie miłości i szacunku do Polski.

tekst: Michalina Dydek

zdjęcia: Małgorzata Florczak

źródło: serwis internetowy Gminy Brzozów / RAVF

15-05-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:




Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)
Inline
Inline